Divisió de l'obra pictòrica de Jaume Roca Delpech per èpoques
|
Període
|
Temàtica principal
|
Tècnica emprada
|
1918 1926
|
Dibuixos il·lustratius i humorístics
|
Llàpis plom i ploma
|
1926 1932
|
Estudis d'anatomia. Ninots humorístics. Caricatures. Figures
|
Llàpis plom i ploma
|
1932 1935
|
Temes fantàstics d'inspiració surrealista (destruïts tots pel propi artista)
|
Olis i collages. Aquarel·la
|
1936 1939
|
Paisatges de petit format, d'inspiració impressionista
|
Aquarel·la
|
1939 1943
|
Temes urbans. Paisatges. Interiors. Natures mortes. Retrats
|
Principalment oli (algunes obres de gran format). Algunes aquarel·les i uns pocs pastells
|
1943 1949
|
Paisatges. Temes urbans. Marines
|
Aquarel·la molt construïda, recolzada en dubuix a la nogalina aplicat a ploma, el qual queda integrat en el color. En alguns paisatges fluvials i de muntanyes i camps, sols empra aquarel·la pura. Generalment colors brillants
|
1949 1953
|
Els temes urbans dominen sobre els paisatges. Cavalls. Mercats
|
Aquarel·la sobre dibuix de nogalina a ploma (sempre sobre paper humit i granat).
Cap a la segona meitat del 1950, la nogalina és substituïda gairebé totalment per la tinta xinesa aplicada sobre paper sec, amb un broc de plàtan.
El color a pinzellades grosses esdevé menys brillant
|
1953 1957
|
Majoria de temes urbans. Dins el paisatge domina el rural. Mercats de bestiar
|
Aquarel·la amb traços molt forts de tinta, que sostenen -i moltes vegades emmarquen- el color.
Dibuixos a tinta xinesa
|
1957 1962
|
Domini gairebé total de la temàtica urbana. Flors. Marines. Temes rurals. Algunes natures mortes. Gran quantitat de dibuixos humorístics
|
Aquarel·la on, progressivament, i sobretot en els temes urbans, el color -cada vegada més agrisat-, entre el qual es destaquen petites notes de colors vius, és aplicat amb pinzellades petites i trencades, i pics de color i es lliga cada vegada més amb el dibuix a tinta xinesa.
Entre 1966-68, alguns olis
|