La ciutat Llegendes i tradicions Festes i esdeveniments Història de la ciutat Itineraris turístics Novetats Més apartats



Síntesi:

La pujada del rei Martí es troba situada al cor del Barri Vell, i enllaça el carrer de Bellaire amb el Portal de Sobreportes en línia recta entre l'antic convent de Caputxines i l'esglésla de Sant Feliu. A mig camí s'encreua amb el carrer d'en Francesc Samsó i el carrer del Portal de la Barca. El seu trajecte queda ben diferenciat en dos trams: un primer que es configurà en base a estatges habitats, i un segon que voreja amb diversos edificis de caire religiós que hi foren instal·lats als segles XVII i XVIII.
Antigament va formar part de la Via Augusta i va conservar la seva funció de camí principal de pas de la Gàl·lia a Hispania, fins al segle XII, en què el carrer de la Barca, el carrer dels Calderers i el carrer de les Ballesteries, van permetre de desviar el tràfic del centre.



La pujada del rei Martí

[Informació]

Informació-Index

La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí
La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí
La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí La pujada del rei Martí
CONTACTE ----Avís legal ----Aviso legal ----Legal notice Creat: 03/02/2025